Reklamation
OBS: Eftersom CFShoppen.dk ikke er aftalepart på alle produkter, så skal reklamationer går igennem forhandleren af varen. Du kan se på din ordrebekræftelse, hvem der er aftalepart. Alternativt kan du henvende dig til os, og vi vil sætte dig i forbindelse med din aftalepart.
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
En reklamationssag er en sag mellem dig og os. Vi vil formidle kontakten men er uden ansvar for varens mangler hvis det er fra en samarbejdspartner. Du skal kontakte os og reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til reklamation@cfshoppen.dk eller kontaktformularen på hjemmesiden.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Ved returnering af varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger, I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos www.cfshoppen.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er din aftalepart, som varetager fortrydelsessager. Vi hjælper blot med at tilbyde en returlabel.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du skal altid registrere din retur til fortrydelsesret@cfshoppen.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Herefter vil du modtage et returlabel på mail du kan bruge til at sende varen tilbage med.
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til den butik, som har sendt varen i første omgang.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil butikken modtager den. Gem derfor altid kvittering for afsendelse samt track and trace nummer.
Ved brug af CFShoppen.dk's returlabel betaler CFShoppen.dk for tilbagelevering af varen eller ombytning, hvis du fortryder dit køb.
Tilbagelevering er kun gratis, så længe CFShoppen.dk’s returlabel benyttes og pakken afsendes fra samme land som den blev leveret til.
VIGTIGT:
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Dokumentation for dit køb samt returformular på https://return.shipmondo.com/cfshoppen Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som du udfylder og printer her
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din varer retur.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Uafhentede pakker:
Hvis vi modtager en pakke, som ikke er blevet afhentet hos GLS, forbeholder vi os retten til at debitere dig for omkostninger herfor.
BEMÆRK:
Vær opmærksom på, at hvis du sender en vare retur, der er blevet brugt eller vasket, vil varens værdi være forringet. I visse tilfælde vil værdiforringelsen være helt op til 100%, hvis varen ikke længere har en handelsmæssig værdi. Dette afgøres af CFShoppen.dk efter modtagelse af varen.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme ved køb på webshoppen, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
VIGTIG:
Jf. Forbrugeraftaleloven skal en kunde, der fortryder sit køb, indgive en skriftlig meddelelse (f.eks. ved postbesørget brev eller pr. e-mail). Vi forventer, at du afsender varen hurtigst mulig efter, at du har givet besked om fortrydelse. Den skal dog sendes senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du har fortrudt dit køb.
CFShoppen.dk
5800 Nyborg
Mellemgade 27.1.1.
Tlf: +4578701232
Email: reklamation@cfshoppen.dk & fortrydelsesret@cfshoppen.dk